Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2016

ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ

   Για του Γενάρη του φεγγάρι που λάμπει σαν μαργαριτάρι δημιουργήσαμε ένα χειμωνιάτικο τοπίο κάνοντας ομόκεντρους κύκλους ξεκινώντας από έναν λευκό στη μέση.Ολοκληρώθηκε με δέντρα και κλαδιά σε μαύρο χρώμα.Την ιδέα την πήρα από  εδώ.
   Μιλώντας για το χειμωνιάτικο κρύο που βιώναμε τις τελευταίες μέρες η κουβέντα μας πήγε στα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.Ένα τούνελ στήθηκε στη μέση της τάξης και με ένα κομμάτι ύφασμα το τραπέζι μεταμορφώθηκε σε σπηλιά.Μια μάσκα αρκούδας ξέθαψα από το βεστιάριο αλλά χωρίς τρύπες για τα μάτια και εκεί με μιας επινοήθηκε ένα παιχνίδι.Τι χαρά!
Το παιχνίδι είχε ως εξής το παιδί αρκούδος διαλέγει ένα άλλο παιδί  να το καθοδηγήσει λεκτικά στη σπηλιά του.Το παιδί οδηγός πρέπει να χρησιμοποιήσει εκφράσεις όπως προχώρα ευθεία,πήγαινε δεξιά , αριστερά, σκύψε , σταμάτα, μπες μέσα.Λιγάκι δύσκολο, μα είχε ενδιαφέρον.
Αφού αναφερθήκαμε στα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη φτιάξαμε μια ομαδική εργασία με τις φωλιές τους.
Φτιάξαμε το κεφάλι της αρκούδας και το βάλαμε μέσα σε μια σπηλιά.
 
Διαβάσαμε το παραμύθι "΄Αουτς" και το δραματοποιήσαμε.
Μόλις ο σκαντζόχοιρος ήταν έτοιμος να μπει στη φωλιά που μόλις είχε ετοιμάσει, ένα μήλο έπεσε και κόλλησε πάνω στη ράχη του.Τώρα δε χωρούσε να μπει μέσα σε αυτή.

  Ένας σκίουρος προσπάθησε να τον βοηθήσει αλλά όσο και αν  τραβούσε δεν κατάφερε να το ξεκολλήσει.Άσε που τρία από τα φουντούκια που κουβαλούσε κόλλησαν κι αυτά επάνω στον σκαντζόχοιρο.Καθώς κυλίστηκε στα χόρτα σε μια προσπάθεια να απαλλαγεί από αυτά, κόλλησαν επιπλέον ένα αχλάδι και ένα ξερό φύλλο.
Ακόμα και ένα χρωματιστό χαρτάκι που πετούσε στον ουρανό πήγε και κόλλησε επάνω στο σκαντζοχοιράκι που απελπισμένο πέφτει μέσα στο νερό της λίμνης μήπως κα γλιτώσει από όλα αυτά που είχε επάνω του, γιατί έτσι του είπε το βατραχάκι.

 Αλλά όταν οι φίλοι του το βγάλανε έξω είχε ακόμα και ένα νούφαρο στην πλάτη του.

Το γουρουνάκι του είπε να πάρει φόρα και να περάσει μέσα από την βατομουριά.Όταν το έκανε και αφού κόλλησαν επάνω του και τέσσερα βατόμουρα βρέθηκε μπροστά σε μια κατσίκα πεινασμένη.Ο σκαντζόχοιρος έκατσε ήσυχα και η κατσίκα έφαγε όλα όσα είχαν κολλήσει στην πλάτη του εκτός από το ξερό φύλλο.
Αμέσως μετά ο Σκαντζόχοιρος έτρεξε στη φωλιά του και έκλεισε τα ματάκια του.
Στη συνέχεια βάλαμε αυτοκόλλητη ταινία στο μήλο , στα φουντούκια, στο αχλάδι , στο ξερό φύλλο, στο χρωματιστό χαρτί, στο νούφαρο και στα βατόμουρα, τα σκορπίσαμε στο χαλί και ένας ένας κυλιόταν κάτω και λέγαμε τι κόλλησε πάνω σε κάθε παιδάκι και σε ποιο σημείο του σώματος.


 Παίξαμε με προσθέσεις.Σε δύο δεντράκια στην παρεούλα τοποθετούσα σκιουράκια.Το κάθε παιδί είχε στα χέρια του ένα φύλλο εργασίας χωρισμένο σε τρεις στήλες και έπρεπε να συμπληρώσει τους αριθμούς.Πόσα σκιουράκια έχει το ένα δέντρο, πόσα το άλλο στην πρώτη και τη δεύτερη στήλη και στην τρίτη έπρεπε να βάλει το σύνολο.Πόσα είναι όλα μαζί.
  Τα παιδιά γνωρίζουν το σύμβολο της πρόσθεσης και το ίσον γιατί στην καθημερινή ρουτίνα τους προσθέτουν τα αγόρια και τα κορίτσια που απουσιάζουν. 
  Δεν γυμνάζεται όμως το μυαλό μόνο με μαθηματικά.Και η φαντασία έχει σπουδαία αποτελέσματα.Έτσι τα παιδιά σκέφτηκαν ζωγράφισαν και έγραψαν όπως το καθένα μπορούσε τι όνειρο βλέπει η αρκούδα όταν κοιμάται.
Όμως ξέχασε το δικό μου μυαλό να βγάλει φωτογραφίες από τις δουλειές τους.Δεν πειράζει, θα σας πω όσες  ιδέες θυμάμαι.Η αρκούδα λοιπόν ονειρεύεται τις μέλισσες και το μέλι,την άνοιξη που θα ρθει,να κάνει βόλτες στα λουλούδια,να παίζει με τους φίλους της, να κάνει μπάνιο στη θάλασσα...
  Τέλος φτιάξαμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι ποιο ζωάκι θα φτάσει πρώτο στη φωλιά του με τρία ζωάκια που βρήκαμε στο οικοδομικό μας υλικό.Την ιδέα την πήραμε από εδώ.
Πολύ ωραίο ήταν και το περσινό μας παιχνιδοτράγουδο θα πάω για αρκούδες. 
Με παιχνίδια προσπαθήσαμε να ξορκίσουμε ιώσεις που τριγυρίζουν μαθητές και δασκάλους και νομίζω πως τα καταφέραμε...μέχρι τώρα τουλάχιστον.Την επόμενη βδομάδα θα γίνουμε και πάλι επιστήμονες. 
Καλό Σαββατοκύριακο! 



 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου