Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022

Εκδρομή στη Λαογραφική Έκθεση και στα πλατάνια της Μικρόπολης

Έφτασε η Παρασκευή 21 Οκτώβρη ! Επιτέλους ημέρα της πρώτης μας εκδρομής ! Χαρούμενα παιδάκια καταφθάνουν στο νηπιαγωγείο το πρωί, φορούν τα καπελάκια τους και επιβιβάζονται στο τουριστικό Λεωφορείο !

Μας συνοδεύουν πολλές πρόθυμες μανούλες ! Πρώτη Στάση στην πλατεία του χωριού! Όπου μας υποδέχονται μέλη της επιτροπής νέων Μικρόπολης.

Στην έκθεση μας δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στην αίθουσα προβολής γυναίκες ντυμένες με τις παραδοσιακές τους φορεσιές να εκτελούν διάφορες εργασίες με το παραδοσιακό τρόπο και τα ανάλογα εργαλεία ενώ παράλληλα τραγουδούσαν παλιά τραγούδια.

Οι μαθητές μας με μεγάλη προσοχή περάσανε στην αίθουσα με διάφορα εκθέματα από την δύσκολη  αγροτική ζωή !

Ανεβαίνοντας την ξύλινη σκάλα μας οδήγησε μπροστά σε έναν ξύλινο αργαλειό με όλα του τα εξαρτήματα.

Ενώ τα στημένα σκηνικά   δωμάτια του καθιστικού και της κρεβατοκάμαρας παρακίνησαν τους μαθητές να πάρουν θέση γύρω από το σοφρά , να θέσουν πολλά ερωτήματα για την ζωή στα χρόνια τα παλιά και να ακούσουν ιστορίες σαν παραμύθι !

Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά ένα κρατητήριο -γιατί παλιά το κτίριο ήταν της αστυνομίας. Παραλίγο να κλειστούμε μέσα -ήταν μεγάλος ο πειρασμός!!!

Αφού λυθήκανε όλες μας οι απορίες για εκείνα τα χρόνια. Τα νεαρά μέλη του συλλόγου -και τους ευχαριστούμε πολύ για αυτό- όχι μόνο μας ξενάγησαν στην λαογραφική έκθεση , αλλά με μεγάλη προθυμία μας συνόδευσαν  στον περίπατο μέσα από μονοπάτια του χωριού!  Βρεθήκαμε μπροστά σε μία Καστανιά . Βρήκαμε και μαζέψαμε πολλά πολλά κάστανα !

Και συνεχίσαμε μέσα από μία σύντομη διαδρομή φτάσαμε στα πλατάνια της Μικρόπολης όπου κουρασμένα και πεινασμένα τα παιδάκια έφαγαν το κολατσιό τους και μετά σκόρπισαν τριγύρω με παιχνίδια και χαρές!

Με διάφορα ευρήματα της φύσης όπως ξυλάκια, φύλλα ,κουκουνάρες , καρύδια ,κ.λ.π. σχημάτισαν ένα ανθρωπάκι. Και πριν ξαναεπιβιβαστούμε στο λεωφορείο φτιάξαμε μια και δυο μεγάλες αγκαλιές όλα τα παιδάκια γύρω από το  κεντρικό πλατάνι του τραγουδήσαμε και το αποχαιρετίσαμε.

Κατάκοπα και χορτασμένα κάποια παιδάκια μας αποκοιμήθηκαν στη διαδρομή της επιστροφής.

Την επομένη απέδωσαν στις ζωγραφιές όλα όσα τους εντυπωσίασαν!