Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2022

Ένα μήλο την ημέρα

 

   Με μεγάλη μας χαρά είδαμε την ανταπόκριση των γονιών στην έκκληση για υγιεινά και θρεπτικά κεράσματα απαλλαγμένα από ζάχαρη και συντηρητικά. Το ξεκίνημα έγινε με το παράδειγμα του σχολείου. Πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο πρώτος σταθμός , πρώτη δυνατή αγάπη και μαζί με το δωράκι προσφέρθηκαν  στα παιδιά πατλάκια (ποπ κορν) !




Από τις πρώτες μέρες στο σχολείο και στη διάρκεια του δεκατιανού αρκετοί ήταν οι μαθητές που είχαν φρούτο μαζί τους. Όπως είναι γνωστό ένα από τα πρώτα θέματα που συζητιούνται στην παρεούλα μας είναι η εποχή που διανύουμε κατά την έναρξη της σχολικής περιόδου με όλες τις ομορφιές , τα χρώματα και τα αρώματα. Άλλο όμως είναι να μιλάμε για τα φύλλα των δέντρων που πέφτουν και αλλάζουν χρώμα και άλλο να τα βλέπουμε , να τα αγγίζουμε και να περπατάμε ανάμεσα τους. Διαφορετικό είναι να περιγράφουμε τα φθινοπωρινά φρούτα από το να τα κρατάμε στα χέρια μας ,να τα ζυγίσουμε , να νιώθουμε την υφή τους ,να τα μυρίζουμε και να τα γευόμαστε.






Έτσι λοιπόν ζητήθηκε από τα παιδιά να φέρουν φρούτα Φθινοπώρου. Κάθε παιδί με χαρά και καμάρι μας παρουσίασε αυτό που έφερε και εμπλούτισε την πιατέλα-φρουτιέρα της τάξης.






Ακολούθησε ταξινόμηση των φρούτων ανά είδος και χρώμα .Έγιναν συγκρίσεις για να βρούμε τα περισσότερα και τα λιγότερα. Μπορείτε να μαντέψτε πιο φρούτο ανακηρύχτηκε Βασιλιάς ; Μα φυσικά το μήλο!





Τα παιδιά μάθανε πόσο σημαντικό είναι να τρώμε φρούτα. Έχουν θρεπτικά συστατικά και τις βιταμίνες που μας βοηθάνε να χτίζουμε ένα υγιή σώμα!


Για να περάσουμε από τη θεωρία στη κίνηση χορέψαμε σε ραπ ρυθμό το μουσικοκινητικό τραγούδι: «Το ραπ των φθινοπωρινών φρούτων» από το CD του περιοδικού Ανοιχτό Παράθυρο!

Στη συνέχεια φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς με τις λέξεις των φρούτων (φύλλο εργασίας όπου τα παιδιά με τη βοήθεια του πίνακα και του παρουσιολογίου της τάξης συμπλήρωσαν τις λέξεις).




Ακολούθησαν δημιουργικές εργασίες : χειροτέχνηση μήλων (χρωματισμός μήλου ,κολλάζ με γκοφρέ, κολλάζ με ψαλιδισμένα χαρτάκια, πουαντερί και κοπή σε κάνσον μήλου-σπιτιού για ένα μικρό σκουλήκι).Τραγουδήσαμε και το τραγούδι «το σκουλήκι και το φιρίκι» επίσης από cd του περιοδικού.


Προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε θέλει να μας πει η παροιμία 

«ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα».

 Αφού  έγινε εικονόλεξο σε Α3 τα παιδιά κλήθηκαν ακολουθώντας τη φορά της ανάγνωσης να τη «διαβάσουν» με τη βοήθεια των εικόνων να κάνουν  αποκωδικοποίηση της εικόνας με τη λέξη. Στη συνέχεια γράψαμε τις λέξεις κάτω από τις εικόνες. Ακολούθησε φύλλο εργασίας με ανάγνωση  και χρωματισμό σε προ νήπια και αντιγραφή ή γραφή από τα νήπια.


Με τόσα φρούτα που μαζέψαμε είπαμε να το γιορτάσουμε με γερό φαγοπότι.Τα παιδιά έφτιαξαν τα δικά τους φρουτοσουβλάκια και φάγαμε όλα τα φρούτα. Τις φλούδες δεν τις πετάξαμε ! Τις δώσαμε να τις φάει ο κομποστοποιητής μας που μετά από καιρό θα μας δώσει λίπασμα τροφή για τα φυτά του λαχανόκηπού μας !



Με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα και Ψηφιακού Γραμματισμού δημιουργήσαμε τους δικούς μας κώδικες με φρούτα και μήλα .

 Προσπάθησαν να λύσουν  τον κώδικα των φθινοπωρινών φρούτων και βρήκαν τη λέξη στο ΦΡΟΥΤΑ!



Σε παιχνίδι με κάρτες μισό μήλο με κουκούτσια κάναμε αντιστοίχιση αριθμού με ποσότητα και σε παιχνίδι ταύτισης όμοιων καρτών εξασκηθήκαμε σε έννοιες που αφορούν στα μήλα( ολόκληρο, μισό, λίγο δαγκωμένο ξεφλουδισμένο ,φαγωμένο)



Ακούσαμε το παραμύθι «Ο ωραίος Δαρείος» της Ζαραμπούκα .


Δημιουργήσαμε 2 λίστες . Τα Υγιεινά και τα Ανθυγιεινά που έτρωγε ο γατούλης. Τονίστηκε η σημασία της υγιεινής διατροφής και οι συνέπειες της ανθυγιεινής καθώς και λύση για την παχυσαρκία του Δαρείου. Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε  με φύλλο εργασίας όπου τα παιδιά ζωγράφισαν το Δαρείο πριν και μετά!





Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου