Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2021

Πράσινες γωνιές του πλανήτη

 Κάνουμε ομάδες, όπως καθόμαστε στα τραπεζάκια! 

Κάθε ομάδα δημιουργεί το δικό της λογότυπο!

Δημιουργούμε τον εννοιολογικό χάρτη για το Δάσος!



Δέντρα , θάμνοι , λουλούδια! Ζώα, πουλιά! Λίμνες , ποτάμια!

Διαβάζουμε το παραμύθι :"Ποιος άλλος μένει εδώ" το δραματοποιούμε , παίζουμε παιχνίδια, συμπληρώνουμε φύλλα εργασίας




Με το γεωσκώληκα σε πλαστελίνη πλάσαμε τον αριθμό 6!



Κουκλοθέατρο το παραμύθι: "Η αρκούδα που αγαπούσε το δάσος"

Ομαδική εργασία : "Το Δάσος με σχήματα"

Επίσης ομαδική εργασία δημιουργία βελανιδιάς με μίξη χρωμάτων κίτρινο με μπλε για τα φύλλα . Έγινε χρήση πινέλου για το χρωματισμό του κορμού του δέντρου!

Ρουτίνα σκέψης για το Δάσος.SEE-THINK-WONDER
Στο 1ο τμήμα με την εικόνα :

Και στο 2ο τμήμα:





Μετατρέψαμε τα γραμματάκια Ρ σε ζωάκια του δάσους!



Το παραμύθι το καλύτερο σπίτι του κόσμου. Ένας τυφλοπόντικας βρίσκει τη φωλιά του μικρή και στενόχωρη. Αποφασίζει το λοιπόν να βρει άλλο σπίτι και ένας ένας οι φίλοι του(ο Λαγός , ο Σκαντζόχοιρος, ο Σκίουρος)  προσπαθούν να τον βοηθήσουν. 

Στην κουφάλα του πεσμένου δέντρου δεν του άρεσε γιατί έμπαινε πολύ αέρας!


Η φωλιά στο κλαδί δέντρου δεν του άρεσε γιατί ήταν πολύ ψηλά!


Η φωλιά δίπλα στον καταρράχτη δεν του άρεσε γιατί είχε πολύ υγρασία! 


Όταν άρχισε να βρέχει πήραν από ένα φύλλο για να προφυλαχτούν από τη βροχή!


Στο τέλος ο τυφλοπόντικας κέρασε τους φίλους του στο πιο όμορφο σπίτι του κόσμου, δηλαδή το δικό του!



Οι μαθητές μας έχουν ήδη παρακινηθεί -από την πρώτη τους μέρα στο σχολείο- να κάνουν εξορμήσεις στο δάσος και να συλλέξουν κάποια δώρα της φύσης. 




Την ονομάσαμε δωροσακούλα  και μονοπώλησε το ενδιαφέρον των παιδιών τους πρώτους μήνες. Με το περιεχόμενο όσων συγκέντρωσαν δημιουργήθηκε η γωνιά του δάσους , όπου τα παιδιά ταξινόμησαν και ομαδοποίησαν όλα τα σπουδαία που μας έφεραν από τις βόλτες τους στη φύση.








Η γωνιά του δάσους με τους θησαυρούς της έδωσε το κίνητρο για πολλές δημιουργίες κολλάζ!



Κάναμε δοκιμές σποράς με διάφορους καρπούς που φέρανε τα παιδιά σχολείο. Κάστανα, κουκουνάρια, βελανίδια , φρούτα του δάσους. 




Μαζέψαμε βελανίδια και τα σπείραμε σε χάρτινα ποτηράκια. Κάθε μαθητής πήρε το δικό του σπίτι με την υποχρέωση να το φροντίζει σαν να είναι μικρό μωράκι! 




Αλήθεια τι χρειάζεται ένας σπόρος για να μεγαλώσει;

Χώμα ,Νερό, Ήλιο και Αγάπη.



Μετά από μερικές βδομάδες αρκετοί σπόροι βλάστησαν και κάποιοι έβγαλαν φύλλα. Συνεχίζουν όμως να έχουν την ανάγκη της φροντίδας μας μέχρι την Άνοιξη. Μέχρι την Άνοιξη; Κάτι θα γίνει ....αλλά θα σας το πούμε όταν φτάσει η Άνοιξη.



Όπως είναι γνωστό στην αυλή του νηπιαγωγείου και στο σχολικό μας κήπο υπάρχει και λειτουργεί ένας κομποστοποιητής. Δύσκολη λέξη να τη πεις όμως τα παιδιά γνωρίζουν καλά αυτόν τον πράσινο κάδο , αφού καθημερινά τον ταΐζουν με τις φλούδες των φρούτων που τρώνε στο δεκατιανό τους. 




Όμως εκτός από τις φλούδες τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν σποράκια . Άντε παιδάκια να μαζέψουμε και τους σπόρους. Φέραμε δύο μπουκάλια ένα για κάθε τμήμα και παροτρύναμε τους μαθητές να ξεχωρίζουμε τους σπόρους από τα φρούτα που τρώνε , από τα λαχανικά που καθαρίζουν οι μαμάδες στο σπίτι και να τα φέρνουν στο σχολείο. 



Είπαμε μάλιστα πώς όποια ομάδα μαζέψει τους περισσότερους θα έχει ως έπαθλο ζαχαροπλαστική δημιουργία μιας μηλόπιτας! Και η συλλογή σπόρων που ξεκίνησε διστακτικά , στην πορεία έγινε πάθος! Μαζέψαμε σπόρους από τα λουλούδια που έχουμε στον κήπο, από βότανα  και σπόρους από δέντρα! Κάθε μέρα τα παιδιά μας έδειχναν τους σπόρους που φέρανε και τα ρίχνανε μέσα στο βάζο. 



Μόλις γεμίσαμε αρκετά τα 2 βάζα είπαμε  να δούμε ποια ομάδα μάζεψε τελικά τους περισσότερους. Αυτό μάς έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε μαθηματικούς υπολογισμούς, συγκρίσεις , μετρήσεις, ζύγισμα και να βγάλουμε το αποτέλεσμα που έδωσε το προβάδισμα στην 1η ομάδα. 




Αμέσως προχωρήσαμε στο έπαθλο! Πώς θα κάνουμε μηλόπιτα; Τα παιδιά λένε τα υλικά που πιστεύουν ότι χρειάζονται και τα καταγράψαμε , στη συνέχεια συμπληρώσαμε τις ποσότητες.


 Η ομάδα "τα χρωματιστά παιδιά " φόρεσε ποδιά και σκούφους , πλύναν χέρια και ξεκίνησε η διαδικασία της δημιουργίας!

Η μηλόπιτα ψήθηκε και το σχολείο μοσχομύρισε!

Και τα σποράκια;

Τα σποράκια ακολούθησαν μια άλλη συνταγή...Για την εκτέλεσή της ακολουθήσαμε τις συμβουλές του κύριου Παναγιώτη Σαϊνατούδη ιδρυτή του Πελίτη , της  εναλλακτικής κοινότητας που φροντίζει να συλλέξει να συντηρήσει και να διαδώσει παραδοσιακούς σπόρους. Είχαμε την χαρά να έρθει στο νηπιαγωγείο μας με τη βοήθεια της τεχνολογίας και να μας εξηγήσει ακριβώς πώς μπορούμε να ασφαλίσουμε τους σπόρους που μαζέψαμε μέσα σε ένα χωμάτινο περίβλημα.




Χρησιμοποιήσαμε πηλό.



 Τον πλάσαμε να μαλακώσει τον ανοίξαμε με πλάστη , φτιάξαμε μια πίτα. 



Την πασπαλίσαμε με τα σποράκια τη διπλώσαμε τη ζυμώσαμε και δημιουργήσαμε με μικρά κομμάτια μικρά μικρά γιουβαρλάκια .




Τα αφήσαμε να στεγνώσουν.




Την επόμενη βδομάδα τα παιδιά πήραν τους βόλους σπίτι με μια καινούρια αποστολή! Στην επόμενη εξόρμησή τους στη φύση να σκορπίσουν τους βώλους . 



Κρατήσαμε κάποιους βόλους και τους σκορπίσαμε στην αυλή του σχολείου, για να έχουμε την ευκαιρία να τους παρατηρήσουμε.




Φτιάξαμε σύνθημα για το ΔΑΣΟΣ! Και το κάναμε εικονόλεξο για να το μοιραστούμε με φίλους και να τους ξεσηκώσουμε να φυτέψουν δέντρα!


ΑΝ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΑΓΑΠΑΣ 
ΕΛΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ 
ΔΕΝΤΡΑ ΝΑ ΦΥΤΕΨΟΥΜΕ 
ΠΙΟ ΚΑΛΑ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ!




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου